De uitdaging
Zuiderhuis is een reisbureau dat zowel groepsreizen als individuele reizen over de hele wereld aanbiedt. Ze kwamen bij ons terecht wanneer een nieuw merk wilden lanceren, genaamd Bunkhouse (reizen voor een jonger publiek). De langetermijnvisie was echter om drie onderling verbonden websites te creëren voor alle drie de merken: Zuiderhuis, Noorderhuis als Bunkhouse.
De websites zijn een belangrijk onderdeel van hun business, aangezien hier veel inkomsten worden gegenereerd via online verkoop en bookings. Daarnaast veranderen de websites voortdurend door de constante toevoeging van nieuwe producten en inhoud..
De websites moesten dus gebruiksvriendelijk zijn voor zowel de eindklant als het interne content/marketingteam van Zuiderhuis. Tenslotte was het belangrijk dat bezoekers het gevoel kregen dat de sites onderling verbonden waren en deel uitmaakten van één grote familie.
Onze aanpak
Wij hebben deze uitdaging aangepakt aan de hand van volgende oplossingen:
- Workshops om de belangrijkste gebruiksmogelijkheden en de belangrijkste kenmerken van de websites te bepalen.
- Collaboratieve wire framing sessies om vanaf het begin het juiste formaat te bepalen.
- Testsessies om de bruikbaarheid te testen voordat de ontwikkeling begon.
- Ontwikkeling aan de hand van tweewekelijkse sprints, transparante communicatie en updates.
- Performance stresstests voor de launch, om zeker te zijn dat de website het verkeer aankan.
- Surveys na de launch over de websites om de tevredenheid van de klant te verifiëren.
- Headless WordPress set-up to allow for easy content management and data to flow to other tools
- Integratie met Servico zodat klanten hun reizen online kunnen boeken en beheren.
Het resultaat
Aan het einde van dit proces behaalden we volgende resultaten:
- De lancering van bunkhouse.travel
- De lancering van noorderhuis.travel
- De lancering van zuiderhuis.be
- Tevredenheidsscore van 89% met klanten via een online enquête (1.743 antwoorden), die aangaven dat ze tevreden waren met de redesign van de website (zuiderhuis.be).
- Verminderde bounce rate met 20,05% na de launch van de nieuwe website (zuiderhuis.be).
- Toegenomen conversion rate (boekingen) met 10,10%. (zuiderhuis.be)
- Een hele hoop complimenten van mensen in de reisindustrie. ❤️