Rombouts – Coffee by women
Creatie
Digitale Marketing

Ter ere van Internationale Vrouwendag 2025 bracht Rombouts een bijzondere limited-edition Fairtrade Arabica-koffie uit, met zorg en passie geteeld door vrouwelijke boeren uit Latijns-Amerika en Afrika. Deze campagne vierde niet alleen hun vakmanschap, maar ook Rombouts’ engagement voor meer gelijkheid en empowerment wereldwijd.
De uitdaging
Hoe vertel je een verhaal dat even krachtig als betekenisvol is en tegelijk zorgt voor een succesvolle productlancering? Met “Coffee by Women” wilden we meer dan koffie verkopen. We wilden impact maken. Onze opdracht: een 500g limited-edition verpakking van 100% Fairtrade Arabica-bonen, verbouwd door vrouwen, onder de aandacht brengen en online laten schitteren. In een markt met lage bekendheid en een specifieke doelgroep zochten we naar een slimme, doelgerichte digitale aanpak.


Onze aanpak
We ontwikkelden een digitale campagne met een hart, én een missie. Verhalen die raken, gecombineerd met prestaties die tellen:
– Google Performance Max voor maximaal bereik en conversie
– Visueel krachtige META-advertenties, gericht op mensen met een hart voor Fairtrade, duurzaamheid en vrouwenrechten
– Authentieke social content die perfect aansloot bij Internationale Vrouwendag én de oorsprong van de koffie
Dankzij constante optimalisatie zagen we het resultaat: meer zichtbaarheid, echte betrokkenheid en sterke online verkoop.



